22. desember - Følelsen av jul og lyden av...

Det ble sen kveld før vi rakk å bruke litt tid sammen i dag, tenåringene og jeg. De to yngste og Jørn reiste på hytta i dag. 

Sebastian hadde laget en aldri så liten Lyden av???- konkurranse til Pernille og meg, og det er jo underlig hvor mange rare lyder som finnes. Jeg innser at jeg kanskje må lære å lytte litt mer, eller er det kanskje fantasien som svikter. Viste du forresten at en kamelunge og et nyfødt menneske har nesten samme lyd… Jeg måtte se meg slått av Pernille idag igjen! 


IMG 0623


Nå har jeg noen etterlengtede dager julefri, huset er nyvasket og ryddet fra kjeller til loft, alle gaver er pakket inn, nesten all mat er i hus, og nå nytes ei stille stund med gode toner fra Hekla stålstrenga - Vise ved vintersolkverv, et lie glass italiensk rødvin i ei eller så stille stue. Julefreden har senket seg. Nå venter gode dager på Neset.

Ofte er de små tingene som betyr mest - som at sola har snudd og vi går mot lysere tider. 


Laila :) 

 

                                                                                                                                                      © Laila Øie 2015