15. desember - desperat jakt på overraskelser...

Ja, tenk, det var min tur i dag…,og ja, det klaffet jo bra, siden mor og far til 4 skulle ut å kjøpe julegaver til de 4, og planen er jo å overraske dem, og dermed er ikke julegaveshoppingen så enkel som man i utgangspunktet skulle tro. Rett til byen etter jobb, uten middag, jepp - det er en riktig høydare for humør, tålmodighet og kreativitet…og når jeg akkurat i det vi skulle tilå sette nøkkelen i bilen for å vende nesen hjemover i åttehalvnitida plutselig kommer på at familien skal kalenderoverraskes - ja da kjenner jeg at hele denne kalenderen gjerne kan brennes på adventstalglysene som står gjemt og glemt oppi alt rotet på bordet…


Gode råd er dyre - og i dag blir det gløgg, nøtter og pepperkaker, det gir meg en god grunn til å synke ned i sofaen, og drømmer om å bli der resten av dagen. He-he - du aner vel at det ikke kommer til skje. 


Vel, jeg fikk noen gode minutter i favorittposisjonen, sammen med Pappa, Solveig, Sebastian og Jørn - de to andre var ute på farten. Og ikke før legemet har senket seg i sofaen - så durer det i en lydløs telefon - det er noen som vil hjem, og denne noen vil gjerne hentes…

Satser på en rolig ettermiddag i morgen - julegavene til ungene er ihvertfall i hus.

Kos deg som best du kan! Det blir vel jul uansett - tror du ikke :)



Laila :) 

                                                                                                                                                      © Laila Øie 2015