Sommeren 2015 på Neset

I år venter 4 uker på Neset. Fire avslappende uker. Kanskje med mye besøk, kanskje blir det stille og rolig. Vi håper noen hvertfall finner veien til Neset. Det hører liksom med det. Gjester, som forhåpentligvis føler seg som hjemme, og som finner litt ro og fred i landlig idyll i Osen!  Huset og atmosfæren er som skapt til hvile og samvær! Vi satser på finvær, har ingen plan B, bortsett fra at vi må vel finne på noe om det blir grisvær også :) Foreløpig ser det bra ut…

IMG 8286

Siste logg fra Sommerbloggen

Heldigvis - det er godt å komme hjem igjen etter uker borte. Og det er greit at vi har noen fridager til gode -  for det har sannelig grodd i hagen, så her er det en liten jobb å gjøre. Det er så greit med det, når man har to hus, blir ikke mye dødtid av det :/

IMG 8853
IMG 8855

Dagen har gått med til opprydding på Neset, og det tar noe tid å få rydda inn sommermøbler, trampoline, basseng og annet rot innendørs og utendørs. I år hadde vi mye hjelp, både Mamma og Pappa var der og ungene har etterhvert blitt så store at de bidrar med det meste. Jeg skjønner ikke helt hvordan vi orket alt dette alene med fire små rundt føttene, men på et eller annet vis gikk det problemfritt den gangen også.

IMG 8845

Tømming av bassenget (the fun part)

IMG 8846

Spyling av bassenget (the boring part)

Det er ingen problem å tilbringe 3-4 uker på hytta i ferien. Ungene er fornøyde med ferien, selv om de selvsagt gjerne kunne tenkt seg et mere eksotisk reisemål å snakke om ved skolestart. Men vi har hatt fine uker i lag. En slik ferie er avslappende for oss alle, det tar gjerne litt tid å falle til ro. Vi kommer tett på hverandre og det blir tid til de gode samtalene. Vi rekker å kjede oss litt, og det har vi bruk for. Det er så godt å ikke skal noe, på vei mot et sted, bare være der man er og være glad for det.

Sommersyssel jeg aldri blir lei av

IMG 8808

Nå er denne sommerbloggen ved veis ende. Det har vært artig å skrive litt fra nesten hver eneste dag. For meg ble dette en feriedagbok, og det har vært hyggelig at så mange har tatt en del i det.

Ønsker dere alle og enhver en riktig god sommer videre.

Følg gjerne med på bloggen senere også, det kommer vel nye Øieblikk og Refleksjoner etterhvert!

Vi sitter i slørblå junikveld

og svaler oss ute på trammen

Og alt vi ser på har dobbelt liv,

fordi vi sanser det sammen

Hans Børli

Laila :)

Siste dag på Neset, alltid like vemodig

IMG 8817

I dag er siste feriedag på Neset. Som alltid like vemodig. Hvert sekund nytes i fulle åndedrag. Ekstra koselig er det at Mamma og Pappa kom for å være sammen med oss. Og ikke minst at Osen viser seg fra sin beste side med sol og varme. Selv om vi kan komme hit hver eneste helg om vi ønsker det er det ingenting som å ha en deilig og lang sommerferie foran seg. Nå er det ett år til neste gang nattbading i bassenget og til fine dager og skjønne sommernetter kan nytes i Oldemors fantastiske hage, under det eldgamle kirsebærtreet. Jeg vet ikke om en bedre plass i verden enn dette, og jeg har vært både i Karibien og på Hawaii.

Takk til alle som har tatt seg tid til å stikke innom, takk til alle vi har møtt og delt minner og opplevelser med. Takk til alle de fine folkene i Osen som gjør dette til en spesiell plass. Vi trenger verken Paris eller Mallorca eller Thailand for å skape gode opplevelser og minner, og det er jeg så veldig glad for. Jeg gleder meg allerede til neste år.

Nå blir det godt å komme hjem til Trondheim og Reppe og nyte de siste dagene av ferien der. Etter en deilig ferie gleder jeg meg til en spennende høst på jobben, med alle de fine folkene der.

IMG 8819

Kaffestund under Oldemors gamle Kirsebærtre

IMG 8831

To av mennene i mitt liv sørger for dagens middag

IMG 8823

Badenymfene nyter siste dag i bassenget

IMG 8832

Sommerdesserten over alle!

IMG 8840

Siste kveldsstund med bål i hagen

Fremdeles god sommer til alle og enhver!

Nyforelsket

I dag har jeg forelsket meg! En god venn sa vi Måtte ta turen til sommerparadiset Stokkøya sjøsenter og strandbar. Han mente vel nærmest at det var en skandale at vi som har hytte så nærme ikke hadde vært der enda. Med morgensol og ingen planer for dagen passet det perfekt å ta turen i dag. Etter 1 og 1/2 times biltur fant vi oss selv plutselig i et karibisk paradis. Den nydeligste sandstrand, havblikk så langt  øyet rekker, ujålete og spektaktulær bar og restaurant med trivelig betjening og nydelig mat, en strand nærmest kjemisk blottet for strandløver og sommerkropper. Jo, jeg forelsket meg i hele greia, og vet at til neste sommer blir det teltovernatting på Stokkøya.

IMG 8762
IMG 8772
IMG 8784
IMG 8781

I dag kjenner jeg at sola har tatt godt - kokt i fjeset og varm i kroppen. Det er en viss fare for at det blir nedkjøling i bassenget i kveld. Og imorgen kommer Mamma og Pappa :) - gleder meg til det!

Nyt sommerdagene!

Laila :)

Endelig kom sola og varmen

Vi kan vel ikke si at sommeren så langt har skjenket oss meget med D-vitaminer, men i dag så sola og varmen sitt snitt til å stikke innom. Ut ifra værvarselet ser det ut til at visitten blir kortvarig. Undres på hva galt vi har gjort? ;)

På tross av temperaturer stort sett under 10 grader, vind fra alle himmelretninger og regn har vi på et eller annet vis fått dagene til å gå, vi har kosa oss og hatt god sommerfølelse. I den grad vi har kjeda oss så er det ikke mere enn vi bare har gått av. Kjede oss har vi knapt tid til i hverdagen.

Når sola endelig kom med varmen sin i dag var vi ikke tunge å be. Med fluer og humler svirrende rundt oss har vi slikket sol fra morgen til solnedgang. Tror sannelig det blir varme i bålpanna under kirsebærtreet i kveld.

IMG 8697

IMG 8718
IMG 8716

Til topps med Via Ferrata på Drageid

I dag har vi vært på Drageid med mål om å tre ut av komfortsonen og opp i høyden, til toppen i den nye Via Ferrataen på Drageid. Jeg innrømmer glatt at jeg har vært småurolig og gruet meg hele dagen og prøvde å forberede meg på at dette kunne ende opp med en eller annen slags redningsaksjon der oppe fordi jeg verken kom meg opp eller ned… Men siden Ove Furuvik har satt av dagen for å ta oss med opp, så kan jeg jo ikke feige ut.

Og for en opplevelse vi har hatt i dag. For en tur! For en utsikt!

Snakk om å sprenge grenser, langt utenfor komfortsonen. Må innrømme at endel av de stegene jeg tok mot toppen krevde at jeg måtte koble ut den snikende redselen som meldte seg innimellom. Foran meg klatrer tre fjellgeiter som om de ikke hadde gjort annet hele sitt liv (noen av dem har kanskje ikke det heller da..). Selv føler jeg at jeg klamrer meg fast til sikkerhetssutstyret og fjellveggen med neglene. Dypt konsentrert om å gjøre alt slik Ove har sagt. Et lite gløtt ned og jeg vet at panikken meget enkelt kan ta over all kontroll. Men det rare er at jo lengre opp jeg kom, jo artigere ble det. Etterhvert stoler jeg på sikkerhetsutstyret. Og hvert steg blir som en liten seier. Jeg må innrømme at jeg er stolt av meg sjøl. Tenk at jeg gjorde det, 150 meter!

I kveld smaker rødvinen ekstra godt. Sammen med adrenalinet som bruser i blodet. Dette må gjentas!

IMGP0025

Lettere skrekkslagen før vi går igang

IMGP0027

Ove og Sebastian

IMGP0037

Jørn på vei til topps!

IMGP0034

Ove forteller

IMGP0033

En liten pust i bakken mens utsikten og stillheten nytes

TIL TOPPS!!!!

Disse føttene har vært modige i dag!

IMGP0050

Full av adrenalin på vei ned :)

Tusen takk til Ove for at du tok deg tid til å ta oss med på denne turen, for hyggelig selskap og mange artige historier fra Drageid idag. Vi blir gjerne med igjen.

Ta sjansen og nyt øyeblikket!

God sommer!

Syltedag på Neset

I går kjøpte vi jordbær på Jåddåren, i dag ble det koking av syltetøy. Som alltid, den kjedelige biten er renskingen, og da er det fint å ha reale jenter som bidrar. I kjelleren er det mengder av Norgesglass etter oldemor, nå ble de endelig brukt til det de er skapt til, og ikke bare som melkrukker og blomstervaser. Og når vi først var så godt i gang så kokte Pernille og jeg like gjerne litt rabarbrasyltetøy også. Dette var gøy! Og det er sannelig mange år siden jeg har laget hjemmelaget jordbærsyltetøy. Nå er jeg bittelitt stolt av meg sjøl!

IMG 8618
IMG 8620

På shopping i byen

I  dag ble det shoppingdag til Nord-Trøndelag og Steinkjer på mor og de  fire unge. Det ble så stille og tomt i huset etter at gjestene dro, så da er det greit å finne på noe. Siden vi har litt ulike preferanser for å «finne på noe» Mannen min og jeg, så ble det triathlontrening på ham og shopping med ungdommen på meg :)

På veien til Steinkjer stakk vi innom Jåddåren Gårdsutsalg og kjøpte veiamat (nyplukka Trønderjordbær) og på hjemveien stoppet vi og kjøpte enda mer, både jordbær, grønnsaker og egg. Har du noen gang vært innom et slikt gårdsutsalg og kjent den herlige lukten? Jeg anbefaler deg å ta en liten stopp neste gang du kjører forbi.

IMG 8609

IMG 8615

Mmmmm….Trønderbær :)

IMG 8613

Selvbetjent gårdsutsalg hvor du kan betale med kort eller kontant

IMG 8614

Det bugner av herligheter

Nyt sommerens Trøndervekster! God sommer!

Laila :)

Fine dager med mye besøk.

De siste dagene har det vært mye besøk på Neset. Det er alltid hyggelig, og det blir underlig stille når vi blir alene igjen, selv om vi er seks.

Heldig med været har vi vært også. Supervarmt og lettere solbrent ;) Det har blitt bading, mye god mat, vinkveld i koselig selskap, der sommernatt og sommerdag går i ett og nytes i langdrag (sove kan vi gjøre til vinteren :)), kubb, kortspill, boksen går, gode samtaler og latter. Å ha mulighet til å samles gir påfyll, energi og nye perspektiver.

IMG 8598

Vinnerlykke

IMG 8595

God, gammeldags «Boksen går» blir aldri feil

IMG 8567

Mat og drikke hører med på varme sommerdager

IMG 8564

Solbrent og fornøyd!

Takk til dere alle for at dere tok turen innom! Velkommen tilbake!

Sommerkurvfest på Nordmeland

I dag var det invitert til sommerkurvfest i fine omgivelser på Ørin. Alltid like trivelig å treffe naboene på Nordmeland. God mat, trekkspillmusikk og gutta mot jenta i Kubb (der vi jentene selvsagt lot gutta vinne tre ganger…!). Og siden det har regnet i hele dag ble det fint oppholdsvær til kvelds :) Og det liker både folk, høner, haner, mygg og knott :)

IMG 8555
IMG 8544
IMG 8539

God sommer, uansett hvor du er.

Omsider ferdig med Prosjekt gjesterom

Da sommeren 2014 nærmet seg slutten rev vi ned vegger og tak på stueloftet på Neset. Planen var å ta litt oppussing pø om pø utover vinteren, slik at rommet skulle stå fiks ferdig til sommeren… eh he. Slik ble det selvsagt ikke. Men i dag er siste hånd på verket lagt og nå må jeg si meg fornøyd med kombinert gjesterom og loftsstue. Han er flink den mannen min, og ikke minst tålmodig med alle de gode idéene jeg kommer med underveis. 5 sengeplasser ble det til slutt. Jeg innser at regn og vind har sine fordeler, vi får ihvertfall gjort noe i løpet av ferien.

IMG 8526
IMG 8522

Skulle prøve meg på å male dørkarmen også i dag. Det endte opp med at 50 % av husstanden tråkket i oljemalinga, så her tror jeg vi får evige fotavtrykk.

God sommer, uansett vær!

Laila :)

Hva skal vi med Copacabana?

I dag ble vi med to spreke naboer og spilte sandvolleyball. Jeg kan nok en gang konkludere md at ballspill er for spesielt begavede, og jeg er ikke blant de - men gøy var det - og tungt også, å bevege seg kjapt i myk, varm sand. Hvis du prøver å se for deg denne noe lite grasiøse, voksne damen i ivrig kamp mot sand og spreke ungdommer så er det ikke umulig du får deg en god latter. Det har du all mulig grunn til, det hele så sikkert relativt sært ut. Men som sagt, det var kjempegøy!

Det har vært varmt i Osen i dag, så varmt at bassengtempen har krøpet seg opp fra stabile 15 grader til hele 19 i dag :)

De sprekeste avsluttet kampen med et forfriskende bad, pinglene      (les:Laila) nøyde seg med å vasse.

IMG 8510

Nei, vi som velger Trøndelagsferie trenger ikke Copacabana, vi trenger bare oppholdsvær og tosifret på gradestokken. Enkle å tilfredsstille :)

IMG 8514

Dagen avsluttes som seg hør og bør med et kveldsbad i fossen :)

Ønsker deg en fortsatt god sommer!

Oldemors gamle

I dag har jeg vært i kjeller, loft og på låve og lett etter gamle skatter fra oldemors tid som jeg kan pynte med på hyllene jeg har brukt inneværsdagene til å male. Nå har jeg snart ikke flere idéer til innesysler, så håper virkelig finværet kommer snart…

Her er noe av det vi har har funnet i huset og pusset opp

IMG 8501
IMG 8502
IMG 8503
IMG 8504

Kveldsbading i Håmanns-huken

I dag har alle mann og kvinner vært i arbeid, huset er ferdigbeiset, senger og hyller ferdigmalt, lister er lagt på gjesterommet. Etter en slik arbeidsdag er det fint å kunne avslutte med bading og grillkos ved sjøen. Vi dro til Håmanns-huken, en fin gapahuk som er laget av Vingsand Vel på dugnad. Her er det grill og sitteplasser like ved ei fin strand. I dette området er det også mange fine turplasser og buldreplasser for de som liker klatring. Det ble bading på oss tøffeste ;) og Jørn fikk testa våtdrakten han skal bruke i Trondheim triathlon om et par måneder. Jeg anslår badetempen til å nådd svimlende 15 varmegrader...

IMG 8451

Hele folket i arbeid

IMG 8463

Ekte finnerglede i fjæra på Vingsand

Ingenting smaker så godt som nygrilla pølser og lompe...

IMG 8477

…med marshmallows til dessert <3

Noen svømmer med våtdrakt, noen uten...

IMG 8476
IMG 8489

Nyt øyeblikkene! God sommer!

Starten på slaraffenlivet...

I dag fikk jeg endelig Mannen i huset tilbake til Neset. Han har vært med på Åre Extreme Challenge, mens vi andre har kosa oss og slappa av med sosialt liv under Osenhælja. I mangel på bil har han blitt kollektivreisende, når han ikke sykler. Så i dag var jeg å hentet ham på toget på Steinkjer - det er nesten så man kjenner seg som ungdom igjen, henter kjæresten sin på toget <3

IMG 8439

På Steinkjer fikk vi handla inn det vi trenger for å holde oss i ånde på regnværsdager, litt maling og annet stæsj som kan pynte opp i huset. Så nå må gjerne regnet fortsette noen dager til…

IMG 8440

Utover dette så har det vært slaraffenliv her i gården. Ungdommer og unger sitter som fortapt foran hver sin skjerm, og jeg har kommet i gang med sommerboka mi: «Og fjellene ga gjenlyd» av Khaled Hosseini. Den siste jeg leste av ham var «Tusen strålende soler» , en bok som for meg ble sjelsettende på mange måter. Den var så vond å lese at jeg nesten ikke greide å fortsette, og samtidig greide jeg ikke å legge den i fra meg. Samtidig endret den noen fundamentalt endel av mine oppfatninger av verden. På den måten har jeg høye forventninger til «Og fjellene gav gjenlyd». Har du en sommerbok å anbefale?

Nyt øyeblikkene! God sommer!

Osenhælja 2015 er over

I helga har vi tilbrakt dagene med hundrevis av glade Osinger. Det har, som vanlig vært folkefæst under den tradisjonsrike og fine Osenhælja. Og sola meldte sin ankomst etter noen dagers fravær. Så selv om temperaturene holder seg stabilt rundt 10 grader klager vi ikke når vinden stilner og regnet stopper. Mens far i huset har kjempet med sprekinger under Åre Extreme Challenge har vi spist sveler, truffet trivelige folk, sløst bort penger i martnasboder, deltatt i både Mestrenes mester og triathlon og vært på god, gammeldags bygdefest. På triathlon i år kom vi på 9. ende plass av 12 lag, det er en meget god forbedring fra sist, da vi tok med oss sisteplassen hjem…Helga ble avsluttet med et forfriskende kveldsbad i Nordmelandsfossen. Tror det blir tidlig kveld i kveld…

Osenhælja bærer preg av stor og positiv dugnadsånd og fellesskap, i år var det Osen Ungdomslag som stod for arrangementet - gratulerer med vel gjennomført!

Osenhælja 2015

Mye fint å få kjøpt i martnasbodene, Jennie fornøyd capseier :)

Solveig viser snekkerkunstner i Mesternes Mester

IMG 8413

Alltid fint vært i Osenhælja

IMG 8418

Osen by Night, festen er over og stillheten råder

IMG 8422

Osenhælja 2015 ….

IMG 8420

for folk…….

IMG 8425

….og for fe

Full innsats under triathlon

IMG 8434

Team «Herskap og tjenere» stolt over innsatsen

IMG 8426

Prinsessen gav full innsats på løpedistansen i ulendt terreng med ballkjole. Sånn kan det gå!

Laila :)

Du må være den den du er!

Det gjelder å holde humøret opp mens vi venter på finværet. Det sies at det kommer i morgen, og det er jo bra. Jeg har vært på låven og hentet en gammel seng som har fått samme behandling som døra på loftet. Stolt over fullført arbeid skal jeg prøve å sette sammen delene, og det viser seg at jeg har malt noen deler av to ulike senger… Malingsboksen er tom, og humøret var i ferd med å ta en snartur ned i kjelleren. Heldigvis har vi andre ting å ta oss til med, så får gjesteseng være gjesteseng til ny maling er i hus.

IMG 8388

«Du må være den du er»  Klar beskjed fra Solveig, snart 10 år

IMG 8384

Fremdeles håp om sol og sommertemperatur

IMG 8386

Mens vi venter på sola

IMG 8383

Gammeldagse kanelkaker av Jennie og Solveig

Innevær

I dag er det skikkelig innevær i Osen. Hører rykter om at dette gjelder for store deler av Trøndelag.

IMG 8377

Det finns itj dårlig vær osv…vel,vel, idag kjentes det helt greit ut å tilbringe dagen innendørs. Og dermed la kreative idéer blomstre…Og min 15 år gamle sønn utbrøt da han fikk se den nye fargen på døra på loftet:  «WOW!!! …… - eh, hadde de ikke noen andre farger Mamma?!?»

IMG 8348

Sommerlige farger på loftet, snart er gjesterommet ferdig

Som seg hør og bør - uansett vær i ferien - dagen avsluttes med et aldri så lite kveldsbad - det tror jeg er sunt!

IMG 8357

Kveldsbad :)

Rause mennesker og Gærne damer i Osen

De har mye fint her i Osen. Og noe av det fineste er folkene. Som feriefolk opplever vi en raushet kanskje de fleste av oss har noe å lære av. Vi opplever å være inkludert i av naboer og i lokalsamfunnet. På mange måter må det være en drømmeplass å bo på. Når noe foregår stiller alle opp, voksne og barn deltar sammen. «Alle» kjenner alle, noe som sikkert har flere sider, men for oss som betrakter dette i korte perioder virker det trygt og godt.

I Osen har de «Gærne damer», en forening som arbeider for miljøet i bred forstand. De arbeider utrettelig for dugnadsånd og fellesskap, ofte ispedd en god porsjon humor. Utenfor kommunehuset har de plassert «Rota til alt godt», noe jeg tolker som et symbol på at de ønsker alt godt for bygda si og folket her. Og de har arrangert bygdedyrinnsamling for å motvirke at negative krefter får rotfeste. Og de har hatt kurs i Akutt svartmaling. De driver Byttesentral og deltar på utallige dugnader til felleskapet og arrangerer Quizkvelder. Og skulle det komme prominent besøk til bygda møtes de av en en levende rød løper fra de gærne damene. Og selveste Dronningen vår ba selv om å få bli medlem da kongeparet besøkte Osen i 2013.

IMG 1836

Oppslag på Byttesentralen i Osen                               Foto: Laila Øie

De gærne damene har satt Osen på kartet, de skaper humor, glede og stolthet.

For et par dager mottok de velfortjent hovedprisen Kultur i Fosenprisen 2014.  Jeg stiller meg i rekken av gratulanter, tar av meg hatten og takker dem for innsatsen de gjør for denne fine kommunen.

Gærne-damers hatt.                               Foto: www.dgdf.no

Jeg kjenner at jeg er en stolt Osenturist, jeg kjenner meg hjemme her - og det er takket være folket som bor her året rundt!

De gode tankers lov!

Vi ska skryt av hverandre!

Vi har lov t å værra go!

Vi ska hjelp hverandre te å bli god!

De e lov å prøv!

Vi ska tænk store tanka!

Vi ska værra snill å ærlig med hverandre!

Vi ska samarbeid!

Sladder hold vi oss for god te!

SAMMEN E VI DYNAMITT!

De Gærne damers forening

St. Hans-feiring på Nordmeland

Vi er heldige som har slike snille folk til naboer her på Neset. I dag ble vi invitert på St. Hans-feiring, for oss ble det en feiring vi sent vil glemme, der folk i alle aldre møttes til felles hygge, prat, mat, lek, blomsterkranser og bading. I sånt selskap gjør det ingenting om sola ikke skinner og gradestokken er langt under sommertemp. Takk for en trivelig kveld!

IMG 8307

Siste fra Refleksjoner: Eder og galle produsert i Spania

Målet med arbeid er å vinne fritid…

…sa Aristoteles. I dag har vi hatt ei skikkelig arbeidsøkt på Neset i håp om å få ordentlig fri resten av ferien. Jentene har hatt slåttonn ute, mens snekker`n og lærlingen på loftet har lært oss noen nyord. Jeg må si meg tilfreds med arbeidsdelingen i dag. Som oftest er det gutta i huset som tar seg av utendørsarbeidet, idag, i deilig solskinn, har jeg stelt i oldemors hage (den har nok sett bedre dager denne hagen, men vi gjør så godt vi kan).

Jeg fikk utførlig kantklippopplæring før jeg gikk til verks, og jeg må innrømme at jeg tok i bruk noen av nyordene i fra loftet underveis. Floker i et snøre som stadig måtte forlenges - er det virkelig ingen som har tenkt ut at det hadde vært kjempelurt med ståltråd i kantklipperen.

IMG 8289

Og sist men ikke minst, et lenge tiltrengt lag med beis er påført veggen. Mor sjøl dristet seg opp i stigen, det gjelder bare å ikke se ned…

IMG 8292

Redd jeg? Neheiii!!!

Siste fra Refleksjoner: Eder og galle produsert i Spania

På joggetur med en flokk med kyr i hælene...

Det er ikke veldig varmt i vannet enda, men tradisjonen tro, det skal bades hver eneste dag i ferien :) Bassenget er fylt og de tøffeste har dukket seg i knappe 10 grader. Vi mere pysete tok en liten svømmetur i Nordmelansfossen. Kaldt nok det også spør du meg!

IMG_8279IMG 8277

Og så har jeg ambisjoner om en lett daglig joggetur disse ukene. Startet med friskt mot til Trimkassen og måtte passere noen kyr og sauer på veien. Den første flokken ser bare dumt på oss som peser forbi, og lar oss løpe i fred. Et stykke lengre ut i skogen møter vi en ny flokk…de mener åpenbart at vi har trengt oss inn på deres territorium, de kommer løpende etter oss, hopper og spretter og Solveig og jeg som nok i utgangspunktet er ørlitegranne skeptiske til disse fine, store firbeinte vesnene, kjenner at disse ble drøy nærgående. Vi stakk til skogs rett og slett. Takk og lov for at Mannen i mitt liv var med på turen - han tok ansvar og holdt dyrene på nesten betryggende avstand slik at vi kom oss trygt hjem igjen. Må nok finne meg en annen løperunde denne ferien… :)